Skip to content
Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Robakowie

Światowy TYDZIEŃ MÓZGU 11 – 16 marca 2024

To projekt edukacyjny realizowany we współpracy z Uniwersytetem Dolnośląskim we Wrocławiu, w którym uczniowie klasy 7 odkrywali niezwykłą moc tego fantastycznego narządu. W trakcie zajęć warsztatowych uczestnicy mieli okazję zapoznać się z tajemnicami mózgu – jego budową zewnętrzną i wewnętrzną, funkcjonowaniem różnych ośrodków rozmieszczonych w określonych płatach mózgowia. Wprowadzeniem do tematu była filmowa podróż do wnętrza mózgu, po której uczniowie wykonywali papierowe modele mózgu, poznając przy tym rolę i położenie różnych ośrodków. Podsumowaniem projektu było wykorzystanie własnych „szarych komórek” w quizie wiedzy o naszym bohaterze.
Zainteresowani uczniowie oraz ich rodzice mieli również możliwość wysłuchania podcastów dotyczących inteligencji, radzenia sobie ze stresem, pokarmów i psychobiotyków usprawniających funkcjonowanie mózgu, przygotowanych przez pracowników naukowych uniwersytetu.

Projekt realizowała: pani Agnieszka Półchłopek