Podczas pobytu na świetlicy szkolnej dzieci uczestniczą w różnego rodzaju zajęciach prowadzonych przez wychowawców świetlicy:
Bajkoterapia to wspierająca metoda oddziaływania psychoterapeutycznego na dziecko w wieku wczesnoszkolnym. Stanowi odłam biblioterapii i polega na wykorzystywaniu bajek i baśni w celach terapeutycznych, edukacyjnych lub relaksacyjnych.
Głośne czytanie rozwija język i słownictwo, uczy myślenia, daje wiarę w siebie, ułatwia samodzielne czytanie i pisanie, doskonali umiejętność mówienia, rozwija wyobraźnię i pamięć, wzmacnia więź między dorosłym i dzieckiem, wycisza, uspokaja, rozwija inteligencję emocjonalną i moralną oraz stymuluje rozwój umysłu.
Sensoplastyka – jest to plastyka z wykorzystaniem wszystkich zmysłów czyli zajęcia dla dzieci od 0 do 100 lat. To różne aktywności, które angażują jednocześnie kilka zmysłów. Niewątpliwą zaletą zajęć sensorycznych jest to, że do ich przeprowadzenia można użyć ogólnodostępnych produktów, które znajdziemy w kuchni lub łazience.
Zajęcia umuzykalniające, śpiewanie piosenek, gra na instrumentarium Orffa. Zachęcanie dzieci do wspólnego muzykowania poprzez kolorowe instrumenty, tworzenie akompaniamentów, wspólny taniec i ruch przy muzyce. Integracja zespołu świetlicowego.
Zajęcia plastyczne – dzieci poznają różne techniki, bawiąc się farbami, plasteliną, pastelami, kolorowymi kartkami, klejem. Wszystko po to, aby poznać świat sztuki i rozbudzić w sobie fantazje.
Mikroświat – na zajęciach z mikroskopem uczniowie poznawać będą budowę mikroskopu, zasady jego działania, obsługę i zastosowanie. Dzieci podczas zajęć będą miały okazję oglądać świat zewnętrzny przyrody- rośliny, zwierzęta i grzyby. Uczniowie oglądać będą preparaty z tkanek roślin i zwierząt pod mikroskopem oraz inne przygotowane przez siebie preparaty i poznawały „mikroświat”.